Apakah kegunaan Alexa Rank? | SH Network Media


Terima kasih kepada pembaca dan pelawat blog SH Network Media mengunjungi laman ini untuk mencari informasi dan juga kelas kelas yang bakal diadakan di Sabah nanti pada bulan Mac 2019. 

Walaupun blog ini masih lagi baharu, masih orang kata "hijau" tapi Alhamdulillah dari segi carian dan juga lawatan anda direkodkan dalam Google Analytic memberangsangkan.

Di tambah dengan Google Ads untuk kami mengiklankan Online Marketing Workshop di Kota Kinabalu, Sabah menjadikan blog ini agak 'sesak' dengan lawatan anda semua, terima kasih sekali lagi kami ucapkan!


Alexa Rank

Gambar diatas adalah Alexa Rank dimana, menunjukkan populariti sesebuah laman blog/sesawang yang mereka berikan data dalam bentuk Global Rank dan juga Malaysia Rank. Dapat dilihat disitu, Global Rank adalah 9 juta lebih dan Malaysia Rank adalah 55 ribu lebih. Walaupun masih baru, sudah mendapat rank yang baik di Alexa Rank.

Ranking ini dibantu dengan pengindeksan blog ini di dalam Google Search Console untuk meletakkan page page yang terdapat di dalam blog ini di 'crawl' untuk carian di carian Google (non-paid searching). Kalau paid searching, itu dipanggil Pay Per Click (PPC marketing)

Ok setakat ini dahulu perkongsian ilmiah untuk hari ini.



Happy blogging!

Comments