Pencarian pertama di Google Search menggunakan Google Ads | SH Network Media


pencarian tempat pertama di dalam Google Search menggunakan Google Ads

Pernah anda terfikir tak, macam mana nak iklankan perniagaan anda di dalam rangkaian Google Ads yang belum pernah anda ceburi? Dalam fikiran, mesti susah nak setting iklan dalam Google Ads ni, kan?

Selagi kita bernafas, jangan berhenti topup ilmu yang maha luas ini. Nah! Kami di SH Network Media komited untuk membantu anda dalam melestarikan perniagaan anda di dalam Online Marketing.

Seperti gambar diatas, kami memasarkan kelas/workshop kami di Kota Kinabalu, Sabah pada Mac 2019. Boleh rujuk di post Online Marketing Workshop Sabah ya?

Dalam keputusan 119 ribu carian, iklan kami berada di atas. Carian ini bukan secara organik (Search Engine Optimization- SEO) tapi lebih kepada Search Engine Marketing (SEM). Ini membolehkan, apabila mereka yang mencari "kelas marketing" (dengan keywords yang betul dan spesifik) akan keluar iklan di tempat pertama seperti diatas.

Dan pada mereka yang suka pada carian pantas dan tak suka skroll sampai bawah, kemungkinan iklan anda akan mendapat klik dan seterusnya menjadikannya conversion untuk perniagaan anda, samada close deal untuk perkhidmatan yang anda tawarkan atau produk yang anda jual di dalam website anda.

jelas setakat ini?


Next time kami akan ajarkan anda untuk part yang lain pula, InsyaAllah.

SH Network Media | Guru Online Marketing anda!


Comments